۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۵۳۲۶۴
منبرهای مجازی؛

تئوری جایگزین برای اسلام در دنیا نداریم | رسوایی اندیشه‌های غربی در ماجرای کرونا

تئوری جایگزین برای اسلام در دنیا نداریم | رسوایی اندیشه‌های غربی در ماجرای کرونا
استاد حوزه ضمن تبیین مهم ترین رسالت روحانیت و حوزه در قبال آینده انقلاب اسلامی، فرجام سوسیالیسم را در انتظار دیگر اندیشه های غربی از جمله لیبرالیسم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا باقرزاده عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ویژه برنامه منبرهای مجازی خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه انقلاب اسلامی و رسالت روحانیت در قبال آینده انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

او بیدار سازی منطقه و جهان، تشکیل نظام های اسلامی و زمینه سازی برای تمدن بین الملل اسلامی را سه ماموریت مهم در قبال آینده انقلاب اسلامی برمی شمرد و تاکید می کند که تمامی زمینه ها برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی فراهم است.

به باور حجت الاسلام والمسلمین باقرزاده دو قدرت بزرگ سوسیالیسم و لیبرالیسم دچار فروپاشی و مشکل عدیده ای شده اند، تئوری های رقیب اسلامی تقریبا از صحنه خارج هستند و باید این فرصت را برای شکل دهی تمدن نوین اسلامی برپایه معارف اهل بیت(ع) مغتنم شمرد.

آنچه در ادامه می خوانید بخش دوم سخنان حجت الاسلام والمسلمین باقرزاده در ویژه برنامه منبرهای مجازی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با موضوع "رسالت ما و آینده انقلاب اسلامی" است.

بسم الله الرحمن الرحیم

رسالت و مسؤولیت ما نسبت به آینده انقلاب اسلامی چیست؟ برای این که با این رسالت آشنا شویم اول باید اهداف انقلاب را بدانیم و این که آینده انقلاب به چه سمت است را به درستی فهم کرده و بعد رسالت خود را تعریف کنیم.

اهداف انقلاب اسلامی چیست؟ در وهله اول بیداری اسلامی، در مرحله بعد تشکیل نظام اسلامی که می شود پوسته، در مرحله بعد تشکیل جامعه و دولت اسلامی(دولت اسلامی در درون نظام اسلامی یعنی مغز نظام اسلامی و جامعه اسلامی یعنی متن و بطن نظام اسلامی) و در مرحله آخر دستیابی به تمدن بین الملل اسلامی.

این هدف انقلاب اسلامی است، ما این مراحل را داریم پشت سر می گذاریم، مرحله پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام را پشت سر گذرانده ایم؛ الان سه مرحله پیش روی ما قرار دارد؛ نخست تشکیل دولت اسلامی، دولت باید اسلامی شود تا نظام اسلامی شرینی آن مثل شیرینی مقاومت منطقه ای و مدیریت جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی ها زیر زبان مردم باشد.

دولت اسلامی یعنی دولت خدمت، دولت صداقت و دولت کارآمدی و امثال ذالک؛ وقتی دولت اسلامی شد، اسلامی شدن جامعه چندان کاری ندارد و روی سرازیری و ریل می افتد. بعد وقتی ایران الگو شد زمینه برای شکل گیری تمدن اسلامی در سطح بین المللی فراهم می شود که در واقع منتهی به حکومت مهدوی خواهد شد.

رسالت ما این است که در تمامی این مراحل کمک کنیم این اهداف محقق شود، ما باید برای تشکیل دولت اسلامی برنامه داشته باشیم، ما باید دولت و مجلس اسلامی تشکیل بدهیم، قوه مجریه اسلامی تشکیل دهیم، در جهت اسلامی کردن قوه قضاییه کمک کنیم تا دولت اسلامی در قالب قوای سه گانه شکل گیرد و مردم را به موازات دولت اسلامی به سمت اسلام رهنمون کنیم و اسلامی سازی در مردم را جزو برنامه های خود قرار دهیم تا مردم اسلامی شوند تا اسلامیت نظام و دولت منقطع نشود.

در مرحله تشکیل تمدن اسلامی رسالت ما برای آینده انقلاب، رسالت بیدارسازی ملت های منطقه و جهان و آشنا سازی آنها به زبان خودشان است، به زبان عقلی، زبان که عرض می کنم تنها زبان مکالمه نیست؛ گفت وگوی بین ملت ها اگر می خواهد محقق شود چاره ای نیست جز این که که با زبان عقلانی و عقلایی و دنیا فهم باشد.

خوشبختانه برای رسیدن به تمدن اسلامی زمینه ها فراهم است، امروز دو قدرت بزرگ لیبرالسم و سوسیالیسم یکی دچار فروپاشی شده و دیگری در آستانه فروپاشی است و زمینه برای احیای تمدن بین المللی اسلامی فراهم شده؛ امروز تئوری جایگزین برای اسلام در دنیا نداریم، لیبرالیسم نمی تواند مدعی باشد که می تواند مشکلات بشر را حل کند، آنها در حل مشکلات خودشان هم گرفتار مانده اند چه رسد به حل مشکلات دیگران، در ماجرای کرونا افتضاحی که لیبرالیسم و کشورهای غربی به بار آوردند به گونه ای است که مضحکه خلق شده اند، اینها به هیچ وجه نمی توانند منجی بشریت باشند؛ حساب سوسیالیسم هم که مشخص است و به زباله دان تاریخ افتاده اند و لیبرالیسم نیز به او ملحق خواهد شد.

بنابراین زمینه های لازم فراهم شده، تئوری های رقیب تقریبا از صحنه خارج هستند، امروز باید برای اثبات خودمان و اثبات تمدن مهدوی و اسلامی کار کنیم؛ باید این تئوری را برای دنیا تبیین کنیم؛ با این مقدمه عرض می کنم رسالت ما در قبال آینده انقلاب اسلامی بیدارسازی منطقه و جهان، رسالت تشکیل نظام های اسلامی، رسالت تشکیل تمدن بین الملل اسلامی است؛ این وظیفه بر دوش همه ما قرار دارد و هر کس به اندازه وسع خود باید کار لازم را انجام دهد و بخشی از کار که می تواند را به دوش بکشد و به سرانجام برساند./924/پ202/ب1

 

تعداد بازدید : 0
حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
ارزشمند و با محتوا بود؛ ایشون رو بیشتر ازشون مطلب بزنید
0
0